Nu we met zijn allen thuis moeten blijven, is het extra belangrijk om voldoende te bewegen. Dat helpt om gezond, fit en vrolijk te blijven. Amsterdam UMC heeft samen met NOC*NSF, KNVB en de Vereniging voor Sportgeneeskunde adviezen opgesteld om de komende weken veilig en verantwoord te sporten.

Sporten helpt om de kans te verkleinen op hoge bloeddruk, hart- en vaatzieken, longklachten, depressie, suikerziekte en vele andere chronische aandoeningen. Maar vanwege de uitbraak van het coronavirus staan bewegen en sporten onder druk. Mensen moeten in isolatie of mogen alleen voor het hoognodige naar buiten, zoals werk of boodschappen doen. Ook een frisse neus halen noemde minister-president Mark Rutte tijdens een persconferentie als een van de redenen om naar buiten te gaan.

Als je je goed voelt, kun je ook binnen een goede workout doen.Is niemand in je huis ziek en je voelt je verder goed, dan kun je naar buiten, waarbij je wel op 1,5 meter afstand van anderen moet blijven.

De vier instanties hebben een document met tips opgesteld. Daarin staan adviezen voor mensen die geen klachten hebben en voor mensen die klachten hebben als neusverkoudheid, hoesten, keelpijn, benauwdheid en/of koorts. De derde groep die adviezen krijgt, zijn de mensen die ziek zijn geweest.

Klik op de link voor de adviezen: nocnsf. sport-en-beweegtips-in-tijden-van-het-coronavirus

 

Thuis Work Out

Onze (kinder)fysiotherapeute Anne Koets heeft een leuke thuis work out gemaakt welke u via deze link kan bekijken. Lees meer